21 Cze

Zawieszenia, gwinty, sprężyny i tym podobne układy, co wybrać?

115Jakie zawieszenie wybrać? Wiele z nas chciało by mieć samochód z dobrymi właściwościami sportowymi lub bardzo komfortowe, taki właśnie panuje podział. Jeżeli chodzi zarówno o właściwości sportowe jak i właściwości dotyczące wygodnej komfortowej jazdy to na pewno układ oparty o powietrze, który tak dobrze ogląda się na amerykańskich reklamach i w ich teledysk, czyli te skaczące samochody niestety nie sprawdza się na drodze. Wrażenie jest takie jakbyś siedział na miękkim fotelu w domu lub na kanapie, niestety nie ma to żadnych właściwości sportowych, ani nie wpływa pozytywnie na komfort. Dlatego, że jeżeli droga jest równa nie odczujemy różnicy natomiast jeżeli równa nie jest to po prostu będzie nas niesamowicie telepało w każdą możliwą stronę. Kolejny minus to cena. Założenie takiego zawieszenia to koszt od 2 do nawet czternastu tysięcy złotych, w zależności od modelu samochodu i oczywiście mocy kompresora. Nie muszę wspominać chyba, że telepanie samochodem do góry i do dołu również najbardziej przyjemną rzeczą nie jest.