21 Cze

Problemy z silnikiem część druga, jak konserwować silnik

21Wydawać by się mogło, że skoro wymieniamy olej, używamy paliwa wysokooktanowego, bezpieczne, ale niekiedy z odrobiną fantazji eksploatujemy samochód to silnikowi nic nie powinno się stać. Niestety nic bardziej mylnego. Silnik jak każdy element trzeba konserwować, różnica jest taka, że w jednym modelach warto zaprzątać sobie głowę tym tematem, w innych nie. W jednych ma to sens, w drugich na to miejsce lepiej kupić sobie jeść. Dlaczego? Dzieje się tak ponieważ niektóre silniki wybranych producentów nastawione są na to, aby jak najszybciej się zużyć, tzn. nawet jeżeli silnik dotrwa 10 lat nie będzie po prostu w czym go trzymać. Kolejny problem to oczywiście fakt, że silnik musi być od spodu zabezpieczony, aby nie korodował, tylko wtedy możemy być pewni że inne działania które podejmiemy mają sens. W BMW, Mercedesach czy Volvo silnik od spodu zabezpieczymy w prosty sposób. Wszędzie można dostać specjalne podkłady, które montujemy od spodu, nie dość, że chronią one silnik przed korozją to dodatkowo chronią również wszelkie przewody przed uszkodzeniem.