21 Cze

Co skraca żywotność samochodu, część piąta

145Pół biedy jeżeli jechaliśmy dużym samochodem i miało ci się od niego oderwać i nie skończyliśmy my na tej barierce, jednak jeżeli jechaliśmy modelem miejskim to już nie czytasz tych porad, nie ma Ciebie. Zalecam więc duże bezpieczeństwo wam w tym temacie i nie instalowanie zawieszenia, które jest niebezpiecznie po za torem. Dodatkowo jeżeli chcesz, aby Twój samochód dłużej Ci służył nie instaluj w nim nitro. Nitro jest fajne, ale na torze. Przypominam, że zgodnie z Polskim prawem nawet nie można go legalnie użytkować na drodze, choć co ciekawe można mieć je zainstalowane. Kolejny minus to oczywiście fakt, że nitro powoduje ogromny wzrost przełożenia i ciśnienia w silniku, słabe elementy takie jak uszkodzony dyfer czy choćby najmniejsza nieszczelność po prostu nie mają szans i ulegną zniszczeniu. Co ciekawe najczęściej podczas użytkowania nitro psują się elementy odpowiedzialne za przełożenie, które po prostu nie wytrzymują tego. W następnej, już szóstej części poradnika porozmawiamy o elektronice samochodowej.